در مراسم ختم، انواع پذیرایی‌ها وجود دارد؛ در این مطلب سعی داریم تمام گزینه‌های موجود و راه‌های تهیه و خریدش را بگوییم تا دستتان در انتخاب آن باز باشد. خوراکی های مراسم ختم می‌تواند به سادگی یک آب معدنی و یا یک غذای کامل با مخلفات باشد، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل با این موارد آشنا شوید.

 

حلوا و خرما مراسم ختم

از پایه‌ای‌ترین خوراکی‌ های مراسم ختم، حلوا و خرما به صورت ساده و یا تزئین شده است. برای دیدن انواع حلوا و خرما ختم می‌توانید به صفحه اصلی سایت تیک پک مراجعه نمایید. در ادامه به بیان انواع حلوا و خرما می‌پردازیم.

 

حلوا ویفری از خوراکی های مراسم ختم

حلوا ویفری یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های ترحیم است. در این خوراکی، ویفر (بیسکوییت) مانند رولت به دور حلوا پیچیده که هم آن را شکیل کرده و هم خوشمزه شده است. تهیه این خوراکی در منزل سخت است و توصیه می‌کنیم آن را بخرید.

 

خرمای دورپیچ با حلوا

یکی از خوراکی‌های معروف دیگر خرمای دورپیچ با حلواست. در این حالت خرمای رطب را تهیه می‌کنید، سپس حلوا را می‌پزید و آن را ترئین می‌کنید و به شکل برابر و کوچک می‌برید و دور هر خرما می‌پیچید. این کار نیاز به حوصله و وقت زیاد دارد.

باکلاس‌تر است که این موارد بیان شده را به صورت سینی جلوی مهمان نگذارید و به هر کس یک پک باکلاس و بهداشتی شامل یک دانه از هرکدام بدهید.

 

میوه مجلسی، از مهم‌ترین خوراکی‌ های مراسم ختم

میوه مراسم ختم، یکی از مهم‌ترین قسمت خوراکی‌های ختم است. معمولا در پک پذیرایی ختم از دو میوه استفاده می‌کنند؛ اما شما با توجه به بودجه و سایر اقلام خوراکی خود می‌توانید یک یا سه میوه هم قرار دهید. باید سعی کنید برای ختم، میوه‌هایی را انتخاب کنید که خوردن آن جلو جمع و در حالت معذب راحت‌تر باشد، مثل میوه‌هایی که در ادامه آوردیم:

موز مراسم ختم

موز را شاید بتوان بهترین گزینه میوه در خوراکی های مراسم ختم دانست. حتما دقت کنید موز آنقدر کال نباشد که رنگش سبز باشد و آنقد رسیده هم نباشد که رنگش به سیاهی بزند. همچنین همراه موز حتما سعی کنید کارد پلاستیکی بدهید تا مهمانان راحت‌تر آن را سرو کند. اگر خریدن موز مجلسی بدون لک برایتان سخت است از تیک پک آن را بخرید.

سیب مراسم ختم

سیب هم خوش‌خوراک است و هم خوردن آن در جمع راحت است. به این نکته دقت کنید که اصلا ایراد ندارد که سیب شما قرمز نبوده و به رنگ زرد باشد. در بسیاری از زمان‌های سیب زرد خوشمزه‌تر از سیب قرمز است.

خیار دیگر خوراکی از خوراکی های مراسم ختم

خیار هم ترد است و هم بسیار خوردنش راحت است. حتما همراه خیار خود نمک بدهید. برای خرید خیار دقت کنید که قلمی و کشیده باشد و خیار سالادی نباشد.

نوشیدنی های مراسم ختم

شما می‌توانید با توجه به کیک و فصل سال، نوشیدنی انتخاب کنید. اگر در فصل گرم هستید به شدت شربت‌های مختلف را پیشنهاد می‌کنیم، البته در فصل‌های سرد سال هم خوب است. همچنین انواع چای و نسکافه و آبمیوه کارخانه‌ای و حتی طبیعی می‌تواند جزئی از گزینه‌های شما باشد، برای دیده همه این موارد روی نوشیدنی پکی بزنید.

شربت آبلیمو

شربت آبلیمو مخصوصا در هوای گرم و مخصوصا زمانی که طبیعی باشد خیلی می‌چسبد. شما باید لیمو‌های آبدار را بخرید و با دستگاه آبگیری کنید و با و شکر و گلاب مخلوط کنید و داخل آن تعداد زیادی یخ بریزید تا خنک بماند؛ یا می‌توانید این همه دردسر را تحمل نکنید و از تیک پک خریداری کنید.

آب پرتقال طبیعی

آب پرتقال طبیعی می‌تواند به معنای واقعی خوراکی های مراسم ختم شما را تکمیل کند. باید پرتقال‌های آبدار را بخرید و ببرید و با استفاده از دستگاه آب مرکبات‌گیری، آب آن را بگیرید. یکی از مشکلات آب پرتقال گرفتن این است که احتمالا کمی مزه‌اش به تلخی می‌زند که با اضافه کردن نارنگی و آب گرفتن آن و ادغام با آب پرتقال، می‌توانید آن را شیرین کنید.

شیرکاکائو

در فصل‌های سرد سال می‌توانید شیرکاکائو گرم درست کنید و به مهمانان بدهید. اگر چنین کاری می‌کنید توصیه می‌کنیم در کنار آن کیک یزدی نیز در خوراکی های مراسم ختم شما بگنجد.

شربت خاکشیر و تخم شربتی

برای همه فصول به خصوص فصول گرم سال به شدت یک شربت خنک و گوارا می‌چسبد. هرکدام از شربت‌های خنک تخم شربتی و خاکشیر به شدت جواب است. تیک پک این دو شربت را تکمیل کرده و محصول خنک و معرکه‌ای به نام شربت تخم شربتی و خاکشیر شده است.

آبمیوه بسته بندی شده

به طور معمول آبمیوه بسته بندی شده می‌دهند. پیشنهاد ما این است که اگر هم می‌خواهید آبمیوه بسته بندی بدهید، حداقل رانی با قطعات میوه بدهید. همچنین می‌توانید انواع آبمیوه چارگوش بدهید.

کیک و کاپ کیک ختم

کیک همراه با نوشیدنی در خوراکی های مراسم ختم به شدت توصیه می‌شود. شما برای خرید کیک تک نفره و کاپ کیک انواع گزینه‌های جذاب را دارید که در ادامه به مهم‌ترنی آن‌ها می‌پردازیم:

پای آناناس

پای آناناس که داخل خود آناناس دارد، بسیار خوشمزه و مورد توجه مشتریان است.

مافین شکلاتی

کلا گزینه‌های دارای شکلات و کاکائو برای مهمانان جذاب‌تر است. مخصوصا مافین شکلاتی که در کنار چای مراسم ختم به شدت توصیه می‌شود. تیک پک مافین شکلاتی را در بالاترین کیفیت ارائه می‌کند. برای خرید با ما تماس بگیرید.

انواع کاپ کیک

کاپ کیک نیز نسل جدیدی از کیک‌ها هستند که بسیار خوشمزه هستند و ما آن‌ها را توصیه می‌کنیم.

ناهار و شام

شما می‌توانید علاوه بر پک ختم، ناهار و شام هم بدهید. توصیه می‌کنیم برای ناهار و شام حواستان به افراد نزدیکی که نتوانستند در مراسم شرکت کنند باشد و ناهار و شام را به شکل غذای بیرون بر بدهید.

آب معدنی

آب معدنی را به هیچ وجه در خوراکی های مراسم ختم فراموش نکنید. چون در همه مراحل مراسم ختم و تشییع جنازه مهمانان به شدت دچار تشنگی می‌شوند.

امیدواریم این مطلب به شما برای انتخاب خوراکی های مراسم ختم کمک‌کننده بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید